ازی‌های استراتژیک از آن دست بازی‌هایی هستند که به دلیل القای حس کنترل به مخاطب، باعث ایجاد شور و شوق در وی می‌شود. بازی‌های استراتژیک انواع مختلفی دارند : همزمان (Real Time) یا نوبتی (Turn Based) ، تاکتیکی یا ۴X و … . اما نکته حائز اهمیت در تمامی آن‌ها مدیریت است. چه Starcraft باشد و چه Civilization، مدیریت منابع است که پیروزی را به ارمغان می‌آورد. فرق ندارد که این منابع نظامی است یا اقتصادی، به دلیل تعریف این سبک که بر رشد قدرت تصمیم گیری دراز مدت مخاطب دلالت دارد، این مدیریت و استراتژی شما در برخورد با مسائل متفاوت است که نتیجه را مشخص می‌کند.
بازی‌های استراتژی نیز همانند دیگر سبک‌های این مدیوم دوست داشتنی یعنی ویدئو گیم، در حال پذیرفت تغییراتی است، تغییر هایی که بعضا ریشه‌ای هستند. این تغییرات که از دوربین بازی تا بهره گیری از عناصر دیگر سبک‌ها است، باعث شده است که تنوع بی نظیری را در این سبک شاهد باشیم. دوربین‌هایی که دیدی از بالا به پایین را تقدیم نگاه مخاطب میکرد جای خود را به دوربین‌های ایزومتریک داد تا عمق بیشتری را برای مخاطب به ارمغان بیاورد. استفاده از عناصر شهر سازی و پیشرفت سبک شبیه ساز مدیریتی، باعث خلق تمدن‌ها شد، اما بزرگترین نکته در رابطه با سبک استراتژی، مبارزات نوبتی یا هم زمان است.


دنیای بازی بازی ,مخاطب ,مدیریت ,باعث منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود بازی سبک زندگی مسابقات ژنرال ها کلینیک تخصصی کاشت مو طب هیر akhbar tecnolozh13 وبلاگ کاج Rollercoin معرفی کالا فروشگاهی